منبع دیافراگم (تحت فشارآب ) چیست؟

به مخزن دیافراگمی ,مخزن تحت فشار پمپ نیز معروف است , با اسم های از جمله منبع دیافراگمی پمپ آب و منبع تحت فشار و مخازن دیافراگمی پمپ آب و منابع دیافراگمی ومخزن تحت فشار بسته نام میبرند.

کارایی این نوع منبع ها به صورتی می باشد که با داشتن تیوپ داخل منبع , باد پر فشاری که در آن است آب را با فشار به داخل لوله ها هدایت می کند , کارکرد منبع طوری عمل میکند که فلنج لبه بین منبع و فلنج گیر می کند و باعث آب بندی آن میشود . آب که با فشار پمپ به داخل منبع هدایت شده است به محض باز شدن شیر تخلیه میشود , اگر شما آبی بیش از حد مصرفی ذخیره در منبع را طلب کنید آنگاه پمپ روشن شده و آب تخلیه شده جایگزین می گردد.

فشار باد درون منابع دیافراگمی بستگی به تعداد طبقات ساختمان و متراژ و تعداد واحد ها و … دارد ولی به طور نسبی ۲۰ تا ۴۵ پی اس آی قرار میگیرد.مزیت استفاده منابع دیافراگمی در پمپ های خانگی این است که اصطحلاک پمپ پایین آمده و مقدار فشار لازم برای خروجی آب مصرفی ایجاد میشود ,

منابع تحت فشار پمپ آب از ۸ تا ۵۰۰ لیتری جهت مصرف در پمپ های خانگی , بوستر پمپ های آبیاری ، بوستر پمپ آتشنشانی , پمپ های صنعتی ، جهت تصحیح در اتوماتیک کردن پمپ و جلوگیری از انبساط آب , دارای تیوپ ایتالیایی واقعی جهت دوام و مقاومت بالا در جهت افزایش طول عمر تیوپ و عدم تغییر طعم و مزه آب مصرفی. با پایه های بلند جهت نصب آسان لوله های ورودی با کانکتور استیل جهت عدم زنگ زدگی در پایان خرید منبع تحت فشار خوب شامل تیوپ و ورق استفاده شده برای منبع می باشد.

مزایای  منبع دیافراگم (تحت فشارآب)
  1. قدرت زیاد در بالا بردن مکش. میزان فشار در منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت است.
  2. مناسب برای فشار تخلیه تا 1200 بار
  3. قابلیت خشک کار کردن به طور مطلوب
  4. قابل استفاده در ساخت پمپ های هوا برای فیلترها و مخزن های ماهی
  5. بهره وری بالای 97%
  6. قابلیت خودمحرکی بالا
  7. قابلیت کار کردن با وجود ویسکوزیته ی بالا
لزوم استفاده از منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) برای فشار پایین آب

منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب)، عموما در رایزر تخلیه به منظور تامین آب ذخیره برای دستگاه هایی که فشار آب بسیار پایینی دارند استفاده می شود. منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب)، زمان کار بوستر پمپ آب را کاهش می دهد; بنابراین میزان بهره وری انرژی را افزایش می دهد.

در جاهایی که فشار آب کم است یا وجود ندارد، یک منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) باید در کنار بوستر پمپ آب کار کند. در جاهایی که فشار آب ورودی شان نوسان دارد، عمدتا منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار آب) به رایزر مکش متصل است تا آسیب حاصل از نوسان فشار آب را کاهش دهد.

عملکرد منبع دیافراگمی (منبع تحت فشار)
  1. تنظیم میزان فشار آب دلخواه در سیستم توزیع و تثبیت آن
  2. کاهش گردش پمپ آب و جلوگیری از روشن و خاموش شدن متناوب آن و در نتیجه محافظت از پمپ آب در برابر فرسودگی موتور و جلوگیری از آسیب دیدن اجزای پمپ آب.
  3. جلوگیری از ضربه قوچ (چکش) آب